PESTKA  DLA DZIECI

W Centrum Rozwoju Dziecka i Rodzica PESTKA opieramy się na założeniach pedagogiki Gestalt, która mówi, że człowiek ma w sobie ogromny potencjał, do którego realizacji muszą być stworzone odpowiednie warunki.
W Pestce świadomie tworzymy sytuacje sprzyjające rozwojowi dziecka.

Najważniejszy jest dla nas rozwój emocjonalny dziecka, umiejętność nawiązywania przez nie kontaktów z innymi dziećmi i dorosłymi oraz zachęcanie go do różnego rodzaju doświadczeń.
Wszyscy, którzy w Pestce opiekują się dziećmi,  znają i stosują zasady komunikacji z dzieckiem przedstawione w książkach A. Faber,  E. Mazlish „Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały, jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły” oraz książkach T. Gordona „Wychowanie bez porażek” i M. Rosenberga „Porozumieniu bez przemocy”. Dotyczą one wsparcia emocjonalnego, ustalania i przestrzegania zasad, rozwiązywania konfliktów, wzmacniania poczucia własnej wartości, uczenia samodzielności w działaniu i myśleniu, traktowania dziecka jako niepowtarzalnej osoby, zdolnej do twórczego rozwoju.

Staram się, aby wszystko to, co proponuję dzieciom do zabawy było wykonane z produktów ekologicznych, było trwałe, miłe w dotyku, estetyczne, składało się z prostych elementów pozostawiających pole do wyobraźni i twórczości (drewno, len, wełna, filc, nasiona, mąka, wiklina, karton itp.)

Zobacz

PESTKA DLA RODZICÓW

Idea Pestki opiera się na założeniu, że rodzice są zaangażowani w rozwój swojego dziecka,  sami chcą rozwijać swoje umiejętności wychowawcze oraz zależy im na kontakcie z dzieckiem opartym na wzajemnym szacunku i zrozumieniu.
W Pestce rodzice mogą aktywnie towarzyszyć dziecku w zajęciach, spotkać się w grupie mam, uczestniczyć w warsztatach, umówić się na indywidualną konsultację.
Zobacz

GABINET – SPOTKANIA INDYWIDUALNE W PESTCE

Proponujemy  spotkania ze specjalistami wspierającymi rozwój dziecka i rodzica.
Jeśli masz wątpliwości związane z prawidłowym rozwojem dziecka, potrzebujesz konsultacji wychowawczych, chcesz zadbać o swój rozwój osobisty i zawodowy lub szukasz psychoterapeuty, logopedy lub terapeuty integracji sensorycznej zapraszamy do gabinetu.
Prowadzimy terapię indywidualną osób dorosłych, konsultacje wychowawcze i diagnozę oraz terapię logopedyczną.
Zobacz


Joanna Jeżak – pedagog i psychoterapeutka

Jestem pedagogiem i psychoterapeutką. Ukończyłam kursy psychoterapii: roczny w Instytucie Terapii Gestalt i czteroletni w Katedrze Psychoterapii Collegium Medicum UJ. Odbyłam staż w Zakładzie Psychoterapii Szpitala Uniwersyteckiego w Krakowie.

Od 2005 roku uczestniczę w grupie superwizyjnej prowadzonej przez Zofię Pierzchałę – psychoterapeutę i superwizora Gestalt.

Jestem certyfikowanym realizatorem wielu programów zarówno dla dzieci jak i rodziców (m.in. Szkoły dla rodziców, Rodzeństwa bez rywalizacji, Być Rodzicem, Spójrz Inaczej).

Prócz prowadzenia warsztatów dla rodziców i konsultacji wychowawczych wiele radości daje mi także praca z bardzo małymi dziećmi i ich rodzicami, tym bardziej, że moi synowie są już coraz starsi i dawno wyrośli z wieku przedszkolnego (Krzysiek ma 15, a Staś 9 lat).

W mojej pracy najważniejszy jest dla mnie szacunek do drugiego człowieka – małego i dużego – i wiara w jego naturalny potencjał rozwojowy.

Jestem założycielką Centrum Rozwoju Dziecka i Rodzica PESTKA oraz współtworzę Bullerbyn – Fundację na Rzecz Porozumienia Dzieci i Dorosłych.

W Pestce prowadzę warsztaty dla rodziców, konsultacje indywidualne i psychoterapię oraz zajęcia rozwojowe dla dzieci.


Agnieszka Reiser

Moja przygoda w Pestce zaczęła się dokładnie rok temu, (ale ten czas pędzi:)) Wtedy przyszłam tutaj
z moją córeczką i od razu zostałam na dłużej – sama:) Od czasów studenckich byłam związana
z dzieciakami zwłaszcza tymi najmłodszymi, ale moje losy zawodowe( jestem nudnymJ naukowcem) potoczyły się zupełnie inaczej. Dopiero urodzenie Lenki pozwoliło mi wrócić do korzeni. Praca
w Pestce tak mnie wkręciła, że „skończyłam” na Pedagogice. Prawdziwą pasją stała się psychologia rozwojowa a bycie matką, na co dzień, wzbogaciło moje doświadczenia, które wykorzystuje w pracy
z dziećmi. Największą satysfakcję czerpię z prowadzenia zajęć z najmłodszymi Pestkowiczami. To jak dzieci szybko rosną i rozwijają się jest fascynujące i niezwykłe za jednym razem. Starsze dzieci,
w Centrum nazywają mnie ciocią kurą lub ślimakiem… Przyjdźcie do Pestki i przekonajcie się, dlaczego;)

A i oczywiście zapomniałam… w Pestce jestem również menagerem. To ja odbieram telefony
i odpisuję na maile… 😉 ( jak nie odbieram to znaczy, że buduję duuuże wieże z klocków, parkuje samochodziki w garażach i odkrywam świat na nowo z dzieciakami w Klubie Pestki.


Karolina Przetocka

Z wykształcenia jestem socjologiem, z zamiłowania słuchaczką Szkoły Trenerów Opartej Na Empatii. Ukończyłam też wiele warsztatów Porozumienia bez Przemocy, również tych dotyczących pracy z dziećmi.

Zawsze lubiłam bycie z dziećmi. Od kiedy mam własne odkryłam, że to nie ja uczę ich, tylko one mnie. I miedzy bajki włożyłam stwierdzenie, ze dzieci trzeba wychować na ludzi, bo wiem, że dziecko rodzi się kompetentnym człowiekiem.
W ogóle nie wierze w wychowywanie. Wierze w relacje, kontakt i pokazywanie granic (swoich i innych ludzi). Nie wierze też w kary, nagrody i oceny. Ale wierze w naturalną potrzebę nauki i wewnętrzną motywację. W dziecięcy bunt też nie wierze, tak samo zresztą jak w grzeczne dzieci. Dawno wyrzuciłam słowo „grzeczne” z mojej głowy.
Wierze za to w porozumienie bez przemocy. Zarówno pomiędzy dziećmi jak i dziećmi i dorosłymi.


Natalia Hajduk – psycholog

Jestem absolwentką psychologii na Uniwersytecie Jagiellońskim. Ukończyłam ścieżkę specjalizacyjną „Psychologia kliniczna dziecka”.

Swoją drogę zawodową wiążę z pracą z dziećmi i rodzicami. Odbyłma praktykę w Laboratorium Psychologii Rozwoju Małego Dziecka UJ. Jako wolontariuszka w Stowarzyszeniu na Rzecz Dzieci Autystycznych „ZACISZE” zdobyłam doświadczenie w pracy z dziećmi z zespołem Downa i autyzmem  (projekty „Mamo potrafię! 4”, „ctrlScratch”).

Od drugiego roku studiów jestem związana z Pestką. Prowadziłam Klub Pestki i warsztaty „Asertywny Przedszkolak”. Obecnie prowadzę diagnozę i terapię indywidualną.

Praca z najmłodszymi jest dla mnie źródłem radości i satysfakcji. Na swoich zajęciach staram się wykorzystywać 100% energii i kreatywności, zachęcać dzieci do eksplorowania świata, doświadczania oraz wspierać je w rozwoju kluczowych kompetencji. Niesamowite jest to, jak wielu rzeczy to dzieci uczą mnie każdego dnia.


Edyta Poręba

Jestem absolwentką  Państwowego  Liceum Muzycznego w Krakowie w klasie fortepianu, muzyki   sakralnej  na PAT i pedagogiki o  specjalizacji muzyka na Uniwersytecie Opolskim. Ukończyłam studia  podyplomowe  w zakresie sztuk plastycznych i pedagogiki  specjalnej a także muzykoterapię  na krakowskiej  Akademii  Muzycznej.

Przez kilka lat współpracowałam z Chórem  Polskiego Radia w Krakowie i Cameratą  Silesia.

Od kilkunastu lat pracuję  jako nauczyciel  muzyki, prowadzę między  innymi  integracyjne  zespoły muzyczne według autorskiej metody, chór dziecięco – młodzieżowy  “Pokolenie” i zajęcia muzykoterapeutyczne z małymi  i dużymi dzieciakami.

W 2007 roku otrzymałam Medal Komisji Edukacji Narodowej za innowacyjność w nauczaniu muzyki.

Jestem członkiem Stowarzyszenia Nauczycieli Muzyki oraz Polskiego Towarzystwa Edwina E. Gordona (propagującego umuzykalnienie niemowląt i małych dzieci), a także wykładowcą Kursów Gordonowskich.

Jestem również certyfikowaną masażystką dźwiękiem wg metody Petera Hessa.

Jestem mamą 7 letniego Duszana, z którym pokonuję polskie góry wzdłuż i wszeż :)

W Pestce prowadzę warsztaty muzyczne dla dzieci z rodzicami – Od grzechotki do orkiestry.


Ewelina Galuba – logopedka, terapeutka integracji sensorycznej

Jestem pedagogiem specjalnym- logopedą, terapeutą integracji sensorycznej II stopnia, członkiem Polskiego Stowarzyszenia Terapeutów Integracji Sensorycznej oraz terapeutą pedagogicznym.

Pracuję z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym zarówno o prawidłowym jak i nieharmonijnym rozwoju.  Prowadzę konsultacje logopedyczne dla rodziców, indywidualną terapię logopedyczną dzieci z zaburzeniami mowy oraz grupowe zajęcia wspomagające rozwój dziecka.

Prywatnie żona, joginka, amatorka scrabbli i porannego espresso z optymizmem patrząca w przyszłość.


Aleksandra Kozłowska – psycholog

z wykształcenia psycholog oraz pedagog, terapeuta; w trakcie całościowego kursu przygotowującego do uzyskania certyfikatu psychoterpii. Ukończyła kurs Monachijskiej Funkcjonalnej Diagnostyki Rozwojowej, posiada doświadczenie w diagnozie i terapii dzieci od urodzenia do wieku dojrzewania, z szczególnym uwzględnieniem początkowych lat życia.


Tomasz Boba

Wujek Tomek to absolutny fan dzieci. Bo o mężczyźnie, który kończy pedagogikę i to nie jedną tylko dwie, nie można po prostu inaczej powiedzieć. Fascynacja jest tu obustronna. Dzieciaki wręcz uwielbiają wujka Tomka. Ma nieskończone pomysły na zabawy, umie robić śmieszne miny i opowiada historie, przy których najlepsza kreskówka wymięka.
W Pestce prowadzi Pokój z Zabawkami w czwartki i Pokój z Zabawkami i Figlami w soboty.


Zapraszamy państwa do zapoznania się z ofertę Centrum Pestka. Zajmujemy się profesjonalnie psychoterapią w krakowie Psychoterapia kraków. Prowadzimy bardzo różnorodne i ciekawe zajęcia dla dzieci w krakowie takie jak Turlanki-Przytulanki, Mysia Pestka z Mamą, Klub Pestki, Od grzechotki do orkiestry, świat zmysłów oraz wiele innych. Zajęcia dla dzieci prowadzone są przez wykwalifikowany zespół pedagogów. Zajęcia dla dzieci wspomagają rozwój psychiczny oraz zacieśniają więź pomiędzy rodzicem a dzieckiem