PESTKA  DLA DZIECI

W Centrum Rozwoju Dziecka i Rodzica PESTKA opieramy się na założeniach pedagogiki Gestalt, która mówi, że człowiek ma w sobie ogromny potencjał, do którego realizacji muszą być stworzone odpowiednie warunki.
W Pestce świadomie tworzymy sytuacje sprzyjające rozwojowi dziecka.

Najważniejszy jest dla nas rozwój emocjonalny dziecka, umiejętność nawiązywania przez nie kontaktów z innymi dziećmi i dorosłymi oraz zachęcanie go do różnego rodzaju doświadczeń.
Wszyscy, którzy w Pestce opiekują się dziećmi,  znają i stosują zasady komunikacji z dzieckiem przedstawione w książkach A. Faber,  E. Mazlish „Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały, jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły” oraz książkach T. Gordona „Wychowanie bez porażek” i M. Rosenberga „Porozumieniu bez przemocy”. Dotyczą one wsparcia emocjonalnego, ustalania i przestrzegania zasad, rozwiązywania konfliktów, wzmacniania poczucia własnej wartości, uczenia samodzielności w działaniu i myśleniu, traktowania dziecka jako niepowtarzalnej osoby, zdolnej do twórczego rozwoju.

Staram się, aby wszystko to, co proponuję dzieciom do zabawy było wykonane z produktów ekologicznych, było trwałe, miłe w dotyku, estetyczne, składało się z prostych elementów pozostawiających pole do wyobraźni i twórczości (drewno, len, wełna, filc, nasiona, mąka, wiklina, karton itp.)

Zobacz

PESTKA DLA RODZICÓW

Idea Pestki opiera się na założeniu, że rodzice są zaangażowani w rozwój swojego dziecka,  sami chcą rozwijać swoje umiejętności wychowawcze oraz zależy im na kontakcie z dzieckiem opartym na wzajemnym szacunku i zrozumieniu.
W Pestce rodzice mogą aktywnie towarzyszyć dziecku w zajęciach, spotkać się w grupie mam, uczestniczyć w warsztatach, umówić się na indywidualną konsultację.
Zobacz

GABINET – SPOTKANIA INDYWIDUALNE W PESTCE

Proponujemy  spotkania ze specjalistami wspierającymi rozwój dziecka i rodzica.
Jeśli masz wątpliwości związane z prawidłowym rozwojem dziecka, potrzebujesz konsultacji wychowawczych, chcesz zadbać o swój rozwój osobisty i zawodowy lub szukasz psychoterapeuty, logopedy lub terapeuty integracji sensorycznej zapraszamy do gabinetu.
Prowadzimy terapię indywidualną osób dorosłych, konsultacje wychowawcze i diagnozę oraz terapię logopedyczną.
Zobacz


Joanna Jeżak – pedagożka i psychoterapeutka

Jestem pedagożką i psychoterapeutką. Ukończyłam kursy psychoterapii: roczny w Instytucie Terapii Gestalt i czteroletni w Katedrze Psychoterapii Collegium Medicum UJ. Jestem certyfikowanym realizatorem „Szkoły dla Rodziców i Wychowawców” i „Rodzeństwa bez rywalizacji”. Cały czas się rozwijam uczęszczając na warsztaty i zdobywając kolejne umiejętności (roczny kurs coachingu, szkolenie dotyczące terapii schematów, analizy transakcyjnej, kursy trenerskie, itp.)

W mojej pracy najważniejszy jest dla mnie szacunek do drugiego człowieka – małego i dużego – i wiara w jego naturalny potencjał rozwojowy.
Wspierając rodziców i nauczycieli, zwracam szczególną uwagę na budowanie relacji pomiędzy nimi i dziećmi. Relacji, która oparta jest na wzajemnym szacunku i zrozumieniu. Pracując zarówno z dziećmi, jak i rodzicami, podkreślam też rolę granic, które sami sobie wyznaczamy i o nieprzekraczanie których chcemy dbać.

Rozwojem człowieka, jego emocjami i komunikacją interesuję się odkąd pamiętam. Jako nastolatka znalazłam w bibliotece rodziców „Wychowanie bez porażek” T. Gordona.  21 lat temu, kiedy urodziłam pierwszego syna, sięgnęłam po książkę „Jak mówić, aby dzieci nas słuchały, jak słuchać aby dzieci do nas mówiły” Mazlish i Faber. Zanim w Polsce zaczęto mówić o Rodzicielstwie Bliskości, byłam już po doświadczeniu dwuletniego karmienia piersią mojego syna oraz noszenia go w nosidełku – tym dobrym, miękkim, przodem do rodzica :). Założenia Porozumienia bez przemocy poznawałam na  rocznym stażu dla psychologów i pedagogów zaraz po studiach.
Od tego czasu zaczęła się moja profesjonalna przygoda z towarzyszeniem dzieciom, rodzicom i nauczycielom w ich rozwoju.

Jestem założycielką Centrum Rozwoju Dziecka i Rodzica PESTKA, przez lata współtworzyłam Bullerbyn – Fundację na Rzecz Porozumienia Dzieci i Dorosłych. Obecnie pracuję także w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej, gdzie prowadzę warsztaty dla klas oraz dla dyrektorów i nauczycieli przedszkoli i szkół.

W Pestce prowadzę warsztaty dla rodziców, konsultacje indywidualne i psychoterapię oraz zajęcia rozwojowe dla dzieci.


Magdalena Bocheńska

Choć z wykształcenia jestem lingwistką, od zawsze moją pasją była praca z dziećmi. W Pestce prowadzę zajęcia przedprzedszkolne, Pestkowe Zabawy oraz Klub Pestki. To także ja odbieram od Was telefony i odpisuję na maile.
W kontakcie z małym człowiek ważne jest dla mnie radzenie sobie z trudnościami przez głębokie relacje i zabawę oraz rozwijanie kompetencji emocjonalnych i komunikacyjnych. Głęboko wierzę w Porozumienie bez Przemocy, a notes z myślami pedagogicznymi Korczaka stoi na mojej biblioteczce na honorowym miejscu i jest nieustannym źródłem inspiracji.
W pracy z dziećmi staram się dbać o ich wszechstronny rozwój – ćwiczenie dużej i małej motoryki, nowe doznania sensoryczne, kontakt z naturą i poznanie otaczającego nas świata. Wszystkie te elementy staram się wprowadzać poprzez dobrą zabawę oraz przez wyzwolenie naturanej u dzieci żywiołowości i ciekawości.

Prywatnie jestem mamą trzyletniej Marianki, która codziennie uczy mnie odkrywać świat na nowo oraz właścicielką kota Krzysztofa, który każdego dnia zwiększa pokłady mojej cierpliwości 😉
Jestem klasycznym przykładem mola książkowego, uwielbiam literaturę dla dzieci, z pasją maniaka wynajduję nowe książki i zachwycam się ilustracjami.


Natalia Hajduk – psycholog

Jestem absolwentką psychologii na Uniwersytecie Jagiellońskim. Ukończyłam ścieżkę specjalizacyjną „Psychologia kliniczna dziecka”.

Swoją drogę zawodową wiążę z pracą z dziećmi i rodzicami. Odbyłma praktykę w Laboratorium Psychologii Rozwoju Małego Dziecka UJ. Jako wolontariuszka w Stowarzyszeniu na Rzecz Dzieci Autystycznych „ZACISZE” zdobyłam doświadczenie w pracy z dziećmi z zespołem Downa i autyzmem  (projekty „Mamo potrafię! 4”, „ctrlScratch”).

Od drugiego roku studiów jestem związana z Pestką. Prowadziłam Klub Pestki i warsztaty „Asertywny Przedszkolak”. Obecnie prowadzę diagnozę i terapię indywidualną.

Praca z najmłodszymi jest dla mnie źródłem radości i satysfakcji. Na swoich zajęciach staram się wykorzystywać 100% energii i kreatywności, zachęcać dzieci do eksplorowania świata, doświadczania oraz wspierać je w rozwoju kluczowych kompetencji. Niesamowite jest to, jak wielu rzeczy to dzieci uczą mnie każdego dnia.


Edyta Poręba

Jestem absolwentką  Państwowego  Liceum Muzycznego w Krakowie w klasie fortepianu, muzyki   sakralnej  na PAT i pedagogiki o  specjalizacji muzyka na Uniwersytecie Opolskim. Ukończyłam studia  podyplomowe  w zakresie sztuk plastycznych i pedagogiki  specjalnej a także muzykoterapię  na krakowskiej  Akademii  Muzycznej.

Przez kilka lat współpracowałam z Chórem  Polskiego Radia w Krakowie i Cameratą  Silesia.

Od kilkunastu lat pracuję  jako nauczyciel  muzyki, prowadzę między  innymi  integracyjne  zespoły muzyczne według autorskiej metody, chór dziecięco – młodzieżowy  “Pokolenie” i zajęcia muzykoterapeutyczne z małymi  i dużymi dzieciakami.

W 2007 roku otrzymałam Medal Komisji Edukacji Narodowej za innowacyjność w nauczaniu muzyki.

Jestem członkiem Stowarzyszenia Nauczycieli Muzyki oraz Polskiego Towarzystwa Edwina E. Gordona (propagującego umuzykalnienie niemowląt i małych dzieci), a także wykładowcą Kursów Gordonowskich.

Jestem również certyfikowaną masażystką dźwiękiem wg metody Petera Hessa.

Jestem mamą 7 letniego Duszana, z którym pokonuję polskie góry wzdłuż i wszeż :)

W Pestce prowadzę warsztaty muzyczne dla dzieci z rodzicami – Od grzechotki do orkiestry.


Ewelina Galuba – logopedka, terapeutka integracji sensorycznej

Jestem pedagogiem specjalnym- logopedą, terapeutą integracji sensorycznej II stopnia, członkiem Polskiego Stowarzyszenia Terapeutów Integracji Sensorycznej oraz terapeutą pedagogicznym.

Pracuję z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym zarówno o prawidłowym jak i nieharmonijnym rozwoju.  Prowadzę konsultacje logopedyczne dla rodziców, indywidualną terapię logopedyczną dzieci z zaburzeniami mowy oraz grupowe zajęcia wspomagające rozwój dziecka.

Prywatnie żona, joginka, amatorka scrabbli i porannego espresso z optymizmem patrząca w przyszłość.


Aleksandra Kozłowska – psycholog

z wykształcenia psycholog oraz pedagog, terapeuta; w trakcie całościowego kursu przygotowującego do uzyskania certyfikatu psychoterpii. Ukończyła kurs Monachijskiej Funkcjonalnej Diagnostyki Rozwojowej, posiada doświadczenie w diagnozie i terapii dzieci od urodzenia do wieku dojrzewania, z szczególnym uwzględnieniem początkowych lat życia.


Zapraszamy państwa do zapoznania się z ofertę Centrum Pestka. Zajmujemy się profesjonalnie psychoterapią w krakowie Psychoterapia kraków. Prowadzimy bardzo różnorodne i ciekawe zajęcia dla dzieci w krakowie takie jak Turlanki-Przytulanki, Mysia Pestka z Mamą, Klub Pestki, Od grzechotki do orkiestry, świat zmysłów oraz wiele innych. Zajęcia dla dzieci prowadzone są przez wykwalifikowany zespół pedagogów. Zajęcia dla dzieci wspomagają rozwój psychiczny oraz zacieśniają więź pomiędzy rodzicem a dzieckiem